Rodbehandling

Vi rodbehandler for at fjerne betændelsen og dermed bevare tandens funktionsdygtig. Hvis betændelsen i tanden ikke fjernes, vil du have tandpine og i værste fald udvikle en tandbyld.

Tandpine

Tandpine hører til en af de mest ubehagelige smerter, derfor er det vigtigt, at vi afhjælper med denne smerte så hurtigt som muligt. Efter din akut tid vil du igen være smertefri. Vi vil efterfølgende indkalde dig til en kontrol, hvor vi forklarer hvordan den endelige behandling af tanden skal foregå, således at smerterne ikke kommer igen. Såfremt at du måtte have smerter lørdag eller søndag henviser vi til:

Tandlægevagten
Oslo Plads 14,
2100 København Ø

Hvad er en rodbehandling?

Udviklingen indenfor rodbehandling er de senere år gået meget hurtig. Det betyder, at vi i dag kan udføre en rodbehandling væsentlig mere præcist end før i tiden.
Ved en rodbehandling, fjerner man først det syge nervevæv, der sidder inde i tanden. Derpå renses rodkanalerne for betændelse, kanalerne desinficeres, og afslutningsvis aflukkes hver kanal med en gummiprop, der fastgøres med cement.
Hvis behandlingen ikke udføres i tide, kan betændelsen sprede sig til knoglen, og i værste fald kan patienten miste både tanden samt dele af knoglen omkring tanden.

Ring på telefon +45 39 65 57 12 eller book en tid her.

Typiske smerter

Vi har nedenfor givet dig et overblik over de klassiske tandsmerter.

01 Akut tandpine pga. inflammation
02 Akut tandpine pga af betændelse
03 Ømhed fra tand

Priser

En rodbehandling er en kompleks behandling, og derfor er det er svært at give en specifik pris på dette over telefonen. Vi anbefaler derfor altid, at du kommer ind på klinikken, så vi kan få et overblik og dermed give dig den rigtige behandling og pris.

Ønsker du mere viden omkring ovenstående, vil vi gerne give dig uddybende forklaring på klinikken.

Ring ind og book en tid på telefon: +45 39 65 57 12

Hvis man ønsker at dele regningen op over nogle måneder er der mulighed for dette via vores samarbejdsparter. Du kan få hjælp af vores reception.